۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵

گفت و گوی مهر؛

موکب قمر بنی‌هاشم میناب در شهر کربلا مستقر شد

موکب قمر بنی‌هاشم میناب در  شهر کربلا مستقر شد

بندرعباس- مسوول موکب قمر بنی هاشم شهرستان میناب گفت: موکب حضرت قمر بنی هاشم در کربلای معلی مستقر شده و خادمان اربعین در عمود ۱۳۲۵ در ۶ کیلومتری حرم مطهر پذیرای زائران خواهند بود.

سید مجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اربعین فصلی برای شکفتن و ظهور و بروز عشق و محبت به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است که در این ایام همه آنچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته و برای خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام پای کار می‌آورند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم نمایندگی شایسته‌ای از مردم میناب در خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام داشته باشیم.

موسوی بیان کرد: با همت مردم شهرستان، خیرین و همراهی ستاد اربعین موکب حضرت قمر بنی هاشم علیه‌السلام به نام شهرستان میناب ثبت شده است و تلاش ما بر این است که بتوانیم به بهترین نحو از زائران پیاده حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام پذیرایی کنیم.

مسؤول موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب گفت: امسال توفیق داریم که در شهر در کربلای معلی موکب مردم میناب را برپا کنیم؛ این موکب ۶ کیلومتر با حرم امام حسین علیه‌السلام فاصله دارد و محل دقیق آن عمود ۱۳۲۵ است.

وی ادامه داد: موکب در کربلای معلی مستقر شده است و به امید خدا از روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه مصادف با هشتم صفر خدمات رسانی به زائران آغاز خواهد شد.

موسوی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این موکب به مدت ۱۴ روز به زائران پیاده حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ارائه خدمت خواهد کرد و طبق تقویم عراق بیست و یکم ماه صفر آخرین روز از فعالیت موکب شهرستان میناب در کربلا خواهد بود.

وی عنوان کرد: اسکان روزانه ۱۵۰۰ زائر، پخت روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم، پخت بیش از ۴ هزار نان با همراهی موکب شهدای جاسک جزو اهم خدمات موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب است‌.

مسؤول موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب تاکید کرد: برای تأمین رفاه حال زائران ۵۰ دستگاه کولر آبی در موکب نصب شده است ضمن اینکه علاوه بر ارائه خدمات آشامیدنی؛ خدمات بهداشتی، آرایشی و درمانی نیز به زائران ارائه خواهد شد.

موسوی بیان کرد: ۱۷۰ خادم خواهر و برادر در این موکب فرآیند ارائه خدمات به زائران را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های موکب از محل نذورات و کمک‌های مردمی تأمین شده، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات دارویی به زائران به میزان دو میلیارد تومان دارو توسط داروخانه‌های سطح شهر میناب اهدا شده است.

کد خبر 6187465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha